.

.

czwartek, 19 stycznia 2023

Fathala Wildlife Reserve - Rezerwat dzikiej przyrody

I znowu lądujemy w Afryce. Tym razem odwiedzacie ze mną Senegal a dokładnie Fathala Wildlife Reserve. Rezerwat bardzo znany w świecie z możliwości spaceru pomiędzy lwami. Kociaki hodowane są w określonych warunkach, karmione i mocno oswajane, więc stosunkowo bezpieczne. 
Mnie jednak taki spacerek i możliwość obcowania z oswojonym kotkiem nie bawi ( koszt około 400 zł ekstra ) i akurat z tego zrezygnowałem.  Wolę takie towarzystwo zobaczyć w naturze. Fathala park położony jest na około 6000 hektarów, i to daje spore możliwości podziwiania zwierząt w „naturalnym” środowisku. Oczywiście pełna komercja, samochód, przewodnik i możliwość noclegu w środku afrykańskiego buszu. Jak dotrzeć ile co kosztuje, jak macie pytania służę /e-mail/.


Mój przejazd trwał około 3 h, ale miałem o tyle fajnie, że Pani przewodnik zatrzymywała auto tam gdzie chciałem i pozwalała poruszać się po buszu, nawet podchodząc dość blisko do dzikich zwierząt. 







To co widzicie na zdjęciach wymagała sporo szczęścia ( inni czasami go nie mają) – zwierzaki żyją swoim tempem. Np. Żyrafa którą udało mi się sfotografować była widoczna około 30s – tak tyle albo jeszcze mniej może trwać spotkanie z dzikimi zwierzętami.  




Antylopa gigant np. nie dawała się podejść, po przejściu około 500 m stwierdziłem, że to nie ma sensu bo co podejdę to uciekają. Udało się ją uchwycić przypadkiem przechodzącą przez drogę. Dodatkowo trzeba było uważać na małpy, które potrafiły rzucać w moim kierunku np. kamienie.
 



Najbardziej ciekawskie były zebry i nowo narodzone źrebię. Nie dało się ich dotknąć  ale można było podjeść bardzo blisko, czego efekt widzicie. 




Inna ciekawostka to ptactwo – wikłacz zmienny, który buduje wiszące gniazda na drzewach w mocno nasłonecznionych terenach.
 






 Park ma swoich strażników i polowania na jego terenie są zabronione. Dla mnie doskonała możliwość podziwiania zwierząt – jak mamy szczęście w naturalnym środowisku. 








Krótki film z przejazdu możecie zobaczyć poniżej. Nagrywany tylko telefonem więc nie patrzcie na jakość i dajcie głośniej…





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

A tu napisz co Ci chodzi po głowie - będzie mi miło.